Τρίτη 12 Ιουλίου 2011

KΕΙΚ.....: Η ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ

Η αλήθεια είναι πως ως τώρα μπορεί να έχω κάνει και  να έχω πετάξει πάνω από 15 κέικ και άλλα τόσα να τα έχω φάει με το ζόρι...και το χειρότερο να τα έχουν φάει κι άλλοι με το ζόρι!Νομίζω ότι είναι από τα μοναδικά πράγματα που έχω προσπαθήσει τόσο πολύ και δεν μου βγαίνουν! Βασικά ποτέ δεν ήμουν καλή στην ζαχαροπλαστική..την θεωρώ πολύ πιο δύσκολη από την μαγειρική. Στην μαγειρική μου βγαίνει εύκολα αυτό το "όσο πάρει..θα το καταλάβεις με το μάτι"....όταν πήγα να κάνω το ίδιο και σε κάποια γλυκά..ήρθε η μεγάλη καταστροφή! Οπότε άρχισα να μετρώ με ακρίβεια....τα κέικ μου όμως συνεχίζουν να βγαίνουν προβληματικά! Τα προβλήματα κάθε φορά διαφορετικά, εκεί που λύνω το ένα μου δημιουργείτε καινούργιο! Τα πιο συνηθισμένα : ξεροψημένο από έξω άψητο μέσα, γεύση αυγουλίλας, έντονη γεύση μπέικιν, φουσκώνει και μετά κάθεται...και πολλά άλλα!!! ΑΑΑΑ και φυσικά κάθε φορά, επειδή πιστεύω οτι φταίει η συνταγή, ψάχνω και βρίσκω καινούργιες....που είμαι σίγουρη οτι οι άλλοι τις πετυχαίνουν...!!

Τα βλέπω και τα ζηλεύω....!!!Ας με βοηθήσει κάποιος.....!!!!!!Μήπως να γραφτώ σε καμιά σχολή να κάνω <<ΕΝΤΑΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΕΙΚ>> ????

6 σχόλια:

  1. Γέλασα πολύ με την ανάρτησή σου!!!
    Ομως είμαι σίγουρη ότι μπορείς να κάνεις τέλεια κέικς, δεν υπάρχει πιο εύκολο πράμα, μιας και συνήθως πετάς όλα τα υλικά σε ένα μπωλ, τα χτυπάς καλά με το μίξερ και τα ψήνεις.
    Μήπως έχει πρόβλημα ο φούρνος σου και δεν φταίει τίποτε άλλο?
    Η ζαχαροπλαστική δεν θέλει υλικά με το μάτι, θέλει ακριβείς ποσότητες. Και ειδικά τα κέικς.
    Πιστεύω πως σύντομα θα θαυμάσουμε υπέροχο κέικ από τα χεράκια σου:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η αλήθεια είναι Έλενα πως θα με βόλευε να φταίει ο φούρνος...αλλά και για την χάλια γεύση να φταίει αυτός???Σε ευχαριστώ πάντως...και σίγουρα μόλις πετύχω κάτι καλό (ελπίζω σύντομα)...θα σας το διατυμπανήσω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χοντρό μπιζέλι με έκανες και γέλασα γιατί αυτές τις φάσεις τις πέρασα και τις περνάω ακόμα [:)καμιά φορά].

    Για την αυγουλίλα, χτύπησέ στο μίξερ τους κρόκους πολύ καλά, με το βούτυρο.

    Για να μην κάτσει, να το αφήνεις να ψήνεται καλά και να κρυώνει αναποδογυρισμένο:
    Η στρογγυλή φόρμα στο λαιμό ενός μπουκαλιού.
    οι άλλες στηριζόμενες σε δυο παράλληλες βάσεις π.χ ποτηράκια που θα σχηματίζουν γέφυρα με τη φόρμα.
    Τώρα, δεν ξέρω αν σε φώτισα, αλλά δεν χάνεις να δοκιμάσεις κι αυτά τα τρυκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε ευχαριστώ πολύυυυυυυ!!!!Σίγουρα θα ακολουθήσω τις συμβουλές σου....μια μια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γειά σου χοντρό μπιζέλι με το φοβερό nickname! :)
    Επειδή σαν σκοτεινή σεφ ακόμα κι αν το μαύρο είναι το χρώμα μου δεν παύει να μου αρέσει και το πράσινο, οπότε τρελαίνομαι για μπιζέλια, να και μερικές συμβουλές από μένα:

    Η καλύτερη συνταγή για κέικ, της μαμάς, οικογενειακή που άντεξε στο χρόνο και δίνει πάντα σε κάθε φούρνο πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα, για μένα είναι αυτή που βρίσκεται στο πίσω μέρος της συσκευασίας του μισόκιλου αλευριού που φουσκώνει μόνο του (φαρινάπ ή γιώτης -η κόκκινη φαρίνα που λέμε).

    Χρησιμοποίησε την ίδια κούπα για να μετρήσεις λάδι ή λιωμένο βούτυρο, ζάχαρη και γάλα ή χυμό πορτοκαλιού. Χτυπάς καλά με σύρμα (δεν θέλει μίξερ) λάδι ή βούτυρο με ζάχαρη και πρσθέτεις τα αβγά ένα - ένα (πρέπει να μην είναι κρύα από το ψυγείο αλλά σε θερμοκρασία δωματίου).
    Για να μη μυρίζουν τα αβγά μπορείς να βάλεις ξύσμα 2 μικρών πορτοκαλιών ή λεμονιών και λίγο κονιάκ!

    Το αλεύρι που φουσκώνει το προσθέτεις λίγο λίγο ανακατεύοντας απαλά. Αν καθώς ανακατεύεις δοκιμάσεις να σηκώνεις και λίγο προς τα πάνω το σύρμα θα δεις λογικά να σχηματίζονται μερικές φουσκάλες από αέρα, σημάδι ότι το κέικ θα φουσκώσει καλά!

    Σημαντικό είναι επίσης να ψήνεις το κέικ σε φούρνο με αέρα προθερμασμένο πάντα στους 180 βαθμούς και να μην ανοίξεις ποτέ το φούρνο κατά τη διάρκεια του ψησίματος (τότε το κέικ μπορεί να κάτσει).
    Αφού έχει πάρει η επιφάνεια ανοιχτό καστανόξανθο χρώμα -και μόνο τότε!- και έχει κάνει και κάποια σκασίματα μπορείς πολύ γρήγορα να ανοίξεις το φούρνο και να το τρυπήσεις με ένα ξύλινο καλαμάκι για σουβλάκι ή μαχαίρι κι αν βγει καθαρό, θα καταλάβεις ότι ψήθηκε.

    Καλό είναι επίσης αφού ψηθεί να το αφήσεις και κανένα μισάωρο - τρία τέταρτα και μέσα στη φόρμα να κρυώσει καλά και μετά να το κόψεις ή βγάλεις.

    Χμμ, αυτά μπορώ να σκεφτώ τώρα... Ελπίζω να σε βοήθησα και την επόμενη φορά που θα φτιάξεις κέικ να μη σου μείνει ούτε ψίχουλο! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αχ καλή και σκοτεινή μου σεφ....σε ευχαριστώ!!!Οι συμβουλές σου πολυτιμότατες...αλήθεια θα μου γινει χωρίς μίξερ??Καλά αυτό το άνοιξε κλείσε τον φούρνο...το έχω που κ που!!Σε ευχαριστώ και πάλι..καλό Σ/Κ σου εύχομαι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή